Lekturę nieco spóźnionego, jesiennego numeru kwartalnika „Lizard” zacząłem od płyty. „Lizard”: Tym razem proponujemy Wam przegląd świeższych i mniej świeżych nowości z całego świata. Znajdziecie tu wykonawców z Włoch, Szwajcarii, Francji, Wielkiej Brytanii i USA – każdy z nich proponuje inne spojrzenie na progresywne dźwięki (Autumn Breeze, „Lizard”, 2012, nr 8, s. 5). Na Autumn Breeze znalazło się 9 utworów (ponad 68 minut muzyki z lat 2011-2012): Echolyn, Puzzle King, I And You, Chad Wackerman, Landmarq, Human Groove Hormone, Egonon, Alternative 4, Rak.

W numerze także sporo do poczytania, m.in. wywiad z Dave’em Brockiem z Hawkwind i z obecnym na CD Chadem Wackermanem (współpracował z Frankiem Zappą), artykuły o najnowszej płycie Rush Clockwork Angels, muzycznych latach siedemdziesiątych w Finlandii oraz grupie Tommorow i ich jedynej płycie z 1968 r. Członkiem Tomorrow był Steve Howe, którego postać, z wiadomych względów, została przywołana także w tekście o albumie Close To The Edge zespołu Yes.

Co jeszcze? Wspomnieniowy tekst o Tomaszu Beksińskim, Niedokończona progresja, czyli o muzyce, która po nagraniu trafiła „do szuflady” (m.in. Józef Skrzek, The Doors, The Who, Exodus), mnóstwo recenzji płytowych, felietony oraz Poradnik kupującegokanonczołówkapeletonnajsłabsze ogniwo w dyskografii danego zespołu (tym razem Marillion).

Nowy „Lizard” do przejrzenia na stronie kwartalnika.